Vragen? Neem gerust contact op!

Klantenservice geopend van 09:00 - 17:00

+31 (0)70 820 98 19
  • Winkelwagen

Gratis retourneren en ruilen

Hadden we al gezegd dat retourneren en ruilen gratis is?

Bij deze: retourneren en ruilen is gratis!


Dertig dagen bedenktijd

Je hebt dertig dagen bedenktijd om te beslissen of je bestelling echt is wat je zocht. Is het toch niet wat je ervan verwacht had? Da's balen natuurlijk. Maar we lossen het voor je op. Jij stuurt je bestelling retour en wij betalen je terug. Heb je een andere maat nodig of wil je toch die andere kleur? Dan ruilen we het met veel plezier voor je om.


Download retourformulier Boudo

Ik wil mijn bestelling terugsturen of ruilen, wat doe ik?

Stap 1

Neem even contact op met onze klantenservice voor een DHL-retourlabel. Het telefoonnummer is +31 (0)70 8209819 en we zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur. Je kan ons natuurlijk ook e-mailen.

Stap 2

Het makkelijkst is om gebruik te maken van ons retourformulier, maar dit is zeker geen verplichting. Als je liever het Modelformulier voor Herroeping wilt gebruiken kan dat ook.

Download het Boudo retour- en ruilformulier en print het. Zie verder stap 3A.

Download het Modelformulier voor Herroeping en print het. Zie verder stap 3B.

Stap 3A (als je gebruikt maakt van het Boudo retour- en ruilformulier

Print het formulier, vul het in volgens de aangegeven stappen en plaats het in de verzenddoos waarin je de artikelen terugstuurt. Je krijgt vanzelf de vraag of je wilt retourneren en je geld terug wilt of dat je wilt ruilen.

Stap 3B (als je gebruikt maakt van het Modelformulier voor Herroeping)

Kopieer de tekst in je e-mail programma, vul je gegevens in en mail het ons of print het, vul het in en plaats het in de verzenddoos waarin je de artikelen terugstuurt.

Stap 4

Verpak de zending inclusief het retourformulier, plak het retourlabel erop en geef het af bij het dichtstbijzijnde DHL Servicepunt.

TIP
Vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar deze totdat je zeker weet dat je retourzending door ons is ontvangen.


Retourvoorwaarden, wat zijn de spelregels?

Aan het retourneren zijn wel een paar spelregels verbonden. Tijdens de bedenktijd kun je het/de artikel(en) uitproberen zoals je dat in een winkel ook zou doen. Maar er wordt wel van je verwacht dat je zorgvuldig omgaat met het product en de verpakking. Wij willen het namelijk nog aan iemand anders verkopen als jij van de koop hebt afgezien.

Voorzichtig

Je mag geen handelingen verrichten waardoor waardevermindering aan het product ontstaat. We adviseren je om je bestelling alleen in een schone en droge omgeving uit te pakken en uit te proberen.

Labels, stickers en kaartjes

We vragen je vriendelijk aangehechte labels, stickers en kaartjes aan het artikel te laten zitten (indien redelijkerwijs mogelijk).

We vragen je vriendelijk onze procedure te volgen

Als je de retourzending op een andere manier terugstuurt dan onze gratis retourprocedure zijn de kosten voor je eigen rekening.


Hoe verpak ik mijn retourzending?

Verzenddoos

Het makkelijkste is om gebruik te maken van de oorspronkelijke verzenddoos, maar als je die niet meer hebt is een andere doos ook goed. Als er veel ruimte over is in de verzenddoos, vul 'm dan even op met bijvoorbeeld oude kranten. Dat voorkomt eventuele beschadigingen.

Als het even kan graag in de originele verpakking

We stellen het enorm op prijs als je het/de artikel(en) terugstopt in de originele artikelverpakking (bijvoorbeeld in het geval van schoenen in de schoenendoos). Het is geen verplichting, maar het helpt om eventuele transportschade te voorkomen. Plaats het/de artikel(en) - samen met het retourformulier - in de verzenddoos. Plak de verzenddoos goed dicht met sterk tape.

Positie DHL-verzendlabel

Plak het retourlabel op de verzenddoos (als je onze verzenddoos gebruikt, zorg er dan voor dat het oorspronkelijke label niet meer zichtbaar is).


Wat gebeurt er na het retourneren?

Controle

Zodra je retourzending bij ons aankomt controleren we of het artikel voldoet aan de retourvoorwaarden. Als dat in orde is zorgen we dat je je geld terug krijgt binnen drie tot vijf werkdagen. Als je wilt ruilen, sturen we het gewenste vervangende product naar je zodra we je retourzending hebben ontvangen.

Gedeeltelijk geretourneerd?

Heb je je bestelling gedeeltelijk geretourneerd? Dan zorgen we dat je het geld terugkrijgt voor de spullen die je hebt teruggestuurd.

Ruilen voor een goedkoper/duurder artikel

Wil je ruilen en is er een prijsverschil? Wanneer je gewenste ruilartikel goedkoper is dan wat je eerst besteld had, betalen wij het verschil terug. Als je kiest voor een upgrade, sturen we je een betaalverzoek voor de meerkosten. Zodra we je betaling hebben geregistreerd versturen we het ruilartikel naar je.


Kom je er niet uit?

We helpen je graag! Mail of bel ons: +31 (0)70-820 98 19 (maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur).